Upp med fingret!

fuck-you-guys99 av 100 anmälda poliser åtalas inte skriver Sydsvenskan, och Röda Lund suckar. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om snuten. Dom gör ju trots allt en del nyttigt. Typ hjälper gamla tanter över gatan och burar in pedofiler. Eller gör dom det? Jag minns i somras när hjältar i Lund hade ockuperat en byggnad vid Stadsparken. 20 snutar dök upp med hundar och sin attityd, men även många av dom verkade fatta att något var ruttet. För ett stenkast bort hade nämligen kommunen riggat tältplatser till hemlösa studenter, och huset som ockuperades stod tomt sedan länge. Jag gav snutarna utskällning på utskällning och undrade vad det skulle va bra för. Det var nämligen fredag natt. Då folk tycker om att supa ner sig och pryla upp varandra på stan. I det läget stod alltså 20 snutar och tömde en outnyttjad kommunalt ägd byggnad i en timme. För saken är ju den att snuten gör som politikerna säger. Och vad politiker är för idioter vet vi ju sen länge. Den blinde leder den döve.

En annan episod ur livet är när snutsvinen plockade mig för att jag utanför Stadsbiblioteket verbalt försvarat två antifascister som hamnat i bråk med en nazist. De bände upp mig mot motorhuven och svor dyrt och heligt att nu skulle de köra ut mig i skogen och pryla skiten ur mig. Varför fattade jag aldrig. Vad jag dock fattade var att det skulle kunna vara rejält med slöseri med tid att anmäla snutarna. Ytterliggare en är massakern på Nygatan i Lund 30:e november 1993. Jag undrar hur många snutsvin som kunde sova natten efter den händelsen då man omringade och urskiljningslöst släppte hundar och batonger på folk som sittande sjöng ”I natt jag drömde”. Undrar hur det gick för snubben som fick sitt öra avslitet. Vill minnas att de nitade en journalist i samma veva.

Självklart blir därför dagens låt Upp med fingret – Emilush, Ken Ring och 7Blades .

Läs mer: Vill du klara dig som kriminell?

2 thoughts on “Upp med fingret!

  1. Ja det var ett bra inlägg, men passa dig för att skälla för mycket på snuten, många av dem är våldsgalna psykopater. Min fru blev i unga år utkörd på ett ödsligt industriområde av två civvare. Den ene bröt upp hennes armar på ryggen och den andre gav henne två stenhårda krokar över käkarna. Sen kallade de henne kommunisthora, släppte henne vid vägkanten och lämnade henne där.

    För att hon inte ville lämna en kamrat som hade träffats av en sten i ansiktet under en demo.

Kommentera

