Everything Counts In Large Amounts

En trött Keith Richards

”För mig är monarkin inte viktig.
Jag knäböjer inte för någon.”

”Jag har inte problem med droger,
jag har problem med polisen.”

Keith Richards – denne gudabenådade järnman  – har nu varslat om nykterhet! Åtminstone har ”en källa nära gitarristen” sagt detta till skvallerblaskornas skvallerblaska ”The Sun”. Jaja, det får vi väl se. Själv tvivlar man. Samma lika var det ju f.ö. med Uffe Lundell som höll opp för att trilla dit igen. Frågan är om Keifans fans kommer ha skyltar med texten ”Start drinking again, Keith!” som någon lustigkurre gjorde med Uffe när hans karriär dalade i takt med promillenivåerna. Spana in riff-majestäterna Keith och Ron Wood bära upp det gungande linjeskeppet Beast of Burden under turnén 1982:

Vodpod videos no longer available.
En pigg Dave Gahan

Visste ni förresten att Rolling Stones har kopplingar till Lund? Det var nån gång i mitten på 60-talet när stenarna var i krokarna på turné som dom festade loss hemma hos Britt Wadner på Nygatan mellan Bantorget och Stadsparken. Festen sägs ha varit något ut över det vanliga när ett koppel världsstjärnor dök upp för att charma unga lundensare med ett gäng pavor whiskey. Gatan är också känd för att svensk polis med batonger och schäferhundar misshandlade tonåringar som 30:e november 1993 där satt ner och sjöng ”I natt jag drömde”.

Annars sitter jag mest och förbannar mig själv att jag missat att Depeche Mode är i Malmö ikväll. Hur nu det gick till. Nåväl, en annan fick iaf se Jean-Michel Jarre tillsammans med en liten skara fans uppträda i Köpendansk och framföra hela Oxygen för ett par år sen. Det lever man länge på. Dessutom kan man ju alltid ladda ner filmen 101 från 1989. En fullkomligt makalös konsertfilm om och med de melankoliska grabbarna. Frågan är bara om jag själv hade förlåtit mig om jag 1989 visste att jag en dag skulle missa att gå på dagens konsert. Everything Counts från filmen 101:

Vodpod videos no longer available.
En reaktion på ”Everything Counts In Large Amounts

Kommentera

