Färska Prinzen om den inställda konserten

Röda Lund fick tag i rapparen Färska Prinzen och ställde några korta frågor om den inställda konserten i Lund.

Hej, Färska! Hur kom ni i RiS i kontakt med arrangörerna?

– Genom facebooks mailfunktion.

Vad var din reaktion när ni fick beskedet att arret var inställt?

– Jag hade det på känn, så jag reagerade inte nämnvärt. Hela grejen luktade amatör från början, men jag lät det rulla. Ibland kan amatörer också leverera och vi är inte i position att ställa alltför höga krav på arrangemang.

Tog ni er tid att ta reda på vem ni hade att göra med? Bolaget registrerades så sent som den 3 juni, och på bolagets hemsida står en fiktiv adress – ”Lerhoevägen”. Tyckte ni inte det var märkligt att ni bokats för en ny arena med kapacitet på 4 000 pers?

– Vi skrattade bara åt det och tänkte att ”ja, det kan dom ju inbilla sig att dom kan fylla det stället.”

Känner ni att ni som artister har något ansvar gentemot de, huvudsakligen ungdomar, som nu köpt biljetter och som förmodligen aldrig kommer att se skymten av sina pengar?

– Inte det minsta. Biljettintäkterna är något mellan köpare och säljare, och vi är inte inblandade i den transaktionen. Dealen var att vi skulle komma och spela i 1,45 h, varken mer eller mindre.

– Jag uppfattar dom enbart som amatörer som tagit sig vatten över huvudet, faktiskt. Jag har fortfarande kontakt med han Rickard om hur folk ska få sina pengar tillbaka, för kännedom. Sen om han levererar det vet jag ju naturligtvis inte…

Tidigare på Röda Lund: Misstänkt bedrägeri bakom inställd rap-konsert

Lämna en kommentar