Läs Shoras blogg!

Måste tipsa om Shora Esmailians blogg Shora al Youm, helt enkelt eftersom den är grymt bra. Så här skriver Shora själv om den nystartade bloggen:

”Shora betyder ”råd” på persiska och arabiska. Jag föddes efter den iranska revolutionen 1979 och mitt namn har jag fått från den rörelse som svepte över Iran strax efter revolutionen där arbetarna tog över fabrikerna och under några månader kontrollerade produktionen på många ställen i landet. En, för många, utopi som blev verklighet under en kort och ljus stund i Iran. Al youm betyder ”dagen” på arabiska. Sätter du ihop orden som bloggens namn lyder blir det: dagens råd!

Den här bloggen är mer personlig än artiklar jag skriver. På bloggen kan du följa med på min resa till Pakistan, Egypten och Syrien och hänga med i min research för min kommande bok om den globala uppvärmningen, migration och klimatflyktingar som beräknas komma ut under 2012 på Natur & Kultur.”

Lämna en kommentar