Fabriken

”Jag fattar inte hur folk står ut att jobba i den där fabriken som äldreomsorgen. Och du vet, hon från F!, hon bara finner sig i allt trots att hon är så tuff. Jag måste fråga henne varför. [….] Min arbetsmoral är helt borta och varenda minut tittar jag på klockan och önskar att jag fick gå hem. Jag hatar mitt jobb och vill gråta på morgonen när jag ska dit. Men det kan man ju inte säga.”

Av en kvinna som har blivit övertalig i handikappomsorgen och nu blivit placerad i äldreomsorgen.

Läs också Sydsvenskan: Lång dags färd mot vård och Röda Göinges Vinst ger sämre vård. Hur hänger  kollektivtrafik, rationaliseringar, ökat arbetstempo, privatiseringar, nedskärningar och centraliseringar  ihop? Tänk själv och analysera dagens Sverige, och försök hitta lösningar.  Röda Lunds lösning är följande: Motståndaren är organiserad! Organisera dig, låginkomsttagare! Det finns miljoner som tänker som du, som lever som du, som drabbas som du, som tjänar på samma saker som du, som längtar som du.

Tips: Galenskaparna & After Shave – Sysselsättningsförmedlingen

Svensson: Undermålig ambulanssjukvård i Göteborg
Röda Malmö: Underbar seger för gravida

Lämna en kommentar